„Przepowiednia”, która pomaga uwierzyć w siebie.

 Tytuł: Przepowiednia

Autor: Izabela Deneseńko

Wydawnictwo: Novae Res 2021

Kategoria: literatura dziecięca

Ilość stron: 115

Moja ocena: 8/10



Świat jest tak ciekawy, że warto go poznawać i podejmować wyzwania. Trzeba spełnić tylko nie wymagający wysiłku warunek. Mięczak nie imponuje kolegom. Klasowy klaun nie bawi wystarczająco. Nie wolno udawać gorszego, słabszego i bardziej leniwego, niż rzeczywiście jesteśmy.

Tak w ogóle to chciałbym zgłosić nieprzygotowanie – powiedziałem, zawstydzony własnymi słowami.

Nawet kiedy strach zagląda w oczy, nie wolno się poddawać. Uciec może tylko mały, strachliwy i kruchy szklany konik.

Trzeba być odważnym, by stawić czoło złu, ale ile wyrozumiałości potrzeba, by polubić samego siebie.

Szymon podjął wyzwanie i przyjął od drwala błękitną zbroję. Początkowo ciężka była niezmiernie, ale wszystko można opanować: nawet strach
i umiejętność strzelania z łuku. Kiedy jeszcze zobaczył metalowego jastrzębia polującego na gołębie, decyzja została podjęta bez wahania.

Śmiertelnie ranione stworzenie zniknęło, ale nie bez śladu. Pozostał po nim pył koloru miedzianego, który opadł na moje buty.

Wtedy stało się jasne, że „Przepowiednia” musi się wypełnić. Trzeba
z dumnie  wypiętą piersią stanąć do walki na czarno-białej szachownicy. As w ręku da pewność siebie, aby przepędzić wrzaskliwego wroga. Odwaga pomnoży siły nawet jeśli dotychczas nie bardzo było wiadomo, jak to jest z mnożeniem i dzieleniem.

Czasem trzeba się dobrze nagłowić, by wygrać. No ale odwaga! Odwaga to podstawa!

Tylko później nie spuchnij z dumy jak balon, młody rycerzu! Najważniejsze to zapomnieć, że kiedyś pech krępował siły i myśli.

Pani Izabela Deneseńko zabrała czytelników w niesamowicie ciekawą wyprawę. Czy może być coś bardziej fascynującego niż poznanie „Przepowiedni” zapisanej w wielkiej księdze? Odkrywanie podwodnego świata to kapitalna przygoda.

Z przyjemnością wkroczyłem w świat bajecznych sekretów. Poznałem niezwykłych przyjaciół. Pani Denieseńko w pięknym stylu przypomniała mi, jak kiedyś fantastycznie było wyobrażać sobie inny wymiar świata. „Przepowiednia” to mądra, przemyślana i czarowna opowieść dla dzieci. Jestem przekonany, że rodzicom i dziadkom też będzie łatwiej przekazać ważne myśli o kluczowych zaletach człowieka. Ostatecznie czym młodsza młodzież nasiąknie, tym doroślejsza się poszczyci…  

Za egzemplarz książki dziekuję bardzo Wydawnictwu Novae Res

8 komentarzy:

  1. Ja przykładam wagę do tego, aby wzbogacać biblioteczkę moich siostrzeńców o wartościową lekturą dziecięcą, a ten tytuł musi się w niej znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna i perspektywiczna decyzja, Agnieszko! Warto poznać "Przepowiednię", której wypełnienie nie jest niewykonalne. Mądra i przemyślana treść wzbogacona jest bardzo ładnymi rysunkami. Gorąco ją polecam, dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sięgać po literaturę dla dzieci i młodzieży, jest w niej wiele mądrości. Pozdrawiam i dziękuję za polecenie ciekawej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że już dawno nie sięgałem po literature tego gatunku. Lektura "Przepowiedni" sprawiła, że moje odczucia przerosły oczekiwania. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. To już wiem, co sprezentuje Mikołaj mojej kuzynce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołaj nie udżwignie szczególnie ciężkiej książki, ale jej treść jest nieproporcjonalna w stosunku do objetości. Dziecko co najmniej będzie dobrze się bawić, a wręcz może pomyśleć o kilku ważnych kwestiach. Bardzo dziękuję za komentarz i proszę pozdrowić ode mnie Mikołaja :)

      Usuń
  5. Domyślam się, że ta książka zainteresuje twoją siostrzenicę. Ja byłem pozytywnie zaskoczony treścią i przesłaniem tej książki. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

PRAWA AUTORSKIE
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Prawo autorskie działa automatycznie – ochrona praw autorskich rozpoczyna się z chwilą ustalenia utworu, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek formalności przez jego twórcę. Utwór nie musi przy tym być skończony. Wszystkie teksty i zdjęcia zamieszczone na blogu są moją własnością – chyba, że na końcu postu zaznaczono inaczej. Zabraniam kopiowania ich i rozpowszechniania w sposób inny niż poprzez dzielenie się adresem niniejszego bloga.