Przyjdzie czas na fejm.

Tytuł: Nic o tobie nie wiem.

Autor: Małgorzata Rogala

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska, premiera 10.02.2021.

Kategoria: kryminał, thriller

Liczba stron: 304

Moja ocena: 10/10


Nic o tobie nie wiem... To moje życie… Nie interesuj się… To nie moje foty…

Wirtualny świat to nie tylko ucieczka od beznadziejnej codzienności… To potrzeba zaistnienia i akceptacji ze strony obserwatorów zupełnie obcych. Influencing jest rzeczywistą potrzebą dominacji. Publikując zdjęcia pamiętam, żeby nie było na nich osób chroniących swoją intymność. Jaki ma sens pokazywanie spożywanych posiłków i napojów? To, że je lubię czy stać mnie na ich zakup, niech pozostanie moją prywatną sprawą. Blog to już inna płaszczyzna. Tu nie można być gołosłownym.

Nie obchodzą mnie twoi followersi, mam ich gdzieś, nie będę robił
z siebie małpy na wybiegu.

Gdzie przebiega nikła granica dobrego smaku miedzy ekshibicjonizmem a  dyskrecją? Coraz młodsza młodzież traktuje forum społecznościowe nie tylko jak świetną zabawę. Ktoś niekorzystający z okazji szokuje swoim zachowaniem. Co za nieogar! Puścić taką okazję. A taka beka by była…

Tragedia rodzinna powinna być czasem smutku zamykanego w sercu. Jest czas uśmiechu i dziubków przed obiektywem. Jest czas cierpienia, którego nie trzeba pokazywać światu. Nie wszyscy tak uważają. Matylda przy Kawie pokazała swoją efektownie zapłakaną twarz.

Paradoksalnie moja popularność dzięki temu wzrośnie, bo ludzi, mój drogi, fascynuje zło, szambo i nieszczęście. Lubią się w tym nurzać, dzielić wieściami i komentować.

Przecież pokazywanie wypiętych pośladków i kształtującego się biustu nastolatki to nic złego… Uroda to piękno, sława, lans… Ci słabsi, skromniejsi dziecinni som.

Ból upokorzenia, odrzucenia, ośmieszenia zostaje jak ognisty żar. Wystarczy iskra, żeby wybuchnął. Wytrzymałość ustępuje miejsca agresji. Człowiek może być nie tylko efektowny jak salamandra. Może być niebezpieczny jak ten płaz, który nie zabija jak człowiek.

CHCĘ BYĆ JAK SALAMANDRA, POSTAĆ Z GRY. WSZYSCY SIĘ JEJ BOJĄ. NIE WIEM, CO ZROBIĆ, ŻEBY I MNIE ZACZĘLI SĘ BAĆ.

Pani Małgorzata Rogala zawsze pisała o aktualnych problemach, ale tym razem osiągnęła jeszcze wyższy, mistrzowski poziom. Wprowadziła nas w środowisko uczniów, którym wydaje się, że już dorastają bez konsekwencji. Autorka uświadomiła nam, że udawanie niedowidzenia to błąd wychowawczy. Jeśli w przyszłości wystarczy fantazji, to i na fejm przyjdzie czas. Już czekam na kolejne książki Pani Rogali. Wykorzystała Pani rewelacyjny pomysł na powieść! Gratuluję! 

Za egzemplarz książki dziękuję bardzo Autorce,
Pani Małgorzacie Rogali i Wydawnictwu Skarpa Warszawska







10 komentarzy:

  1. Być może od tej książki zacznę poznawanie twórczości autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie, bo jej twórczość mnie kusi, a ta książka wydaje się być naprawdę interesującą propozycją ;)

      Usuń
    2. Agnieszko, ta powieść jest na wskroś współczesna. Większość ludzi korzysta z Internetu. Dla wielu osób jest on narzędziem pracy. Istnieją jednak pewne granice, ktorych nie powinno się przekraczać. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Pani Alicjo,
      "Nic o tobie nie wiem", dopóki nie opowiesz mi zbyt dużo lub jeśli ukrywasz się za szybko wygaszanym i blokowanym monitorem. Ta powieść uderzyła mnie swoim realizmem bynajmniej nie ze względu na młodzież. Polecam wszystkie książki Pani Rogali, ale wróciłbym do "Ostatniego skoku" i "Ważki". Badzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam ciepło

      Usuń
  2. Nie przeczytałem jeszcze wcześniej powieści Pani Rogali, o której Autorka wspomniała w przypisach. Dla nas, którzy jesteśmy tak aktywni w sieci i portalach społecznościowych, ta powieść jest lodowatym prysznicem na rozpalone ciało. Gorąco Ci ją polecam, Agnieszko, i bardzo dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie znam książek tej autorki, ale jak na razie klimatycznie jestem w zupełnie innej tematyce. A jeżeli chodzi o thrillery i kryminały to mam zamiar sięgnąć po te historyczne, które dużo bardziej mnie kuszą na tą chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry! Przeczytałem do tychczas prawie wszystkie powieści napisane przez Panią Rogalę. Zawsza zwraca Ona moją uwagę na współczesne, różnorodne problemy. Żyjemy z nimi, ale czasem nie dostrzegamy ich tak wyraźnie. "Nic o tobie nie wiem" to książka na wskroś współczesna. Ja znieustannie "zmieniam" klimaty, gatunki, pisarzy. Trwanie w podobnym czasookresie bywa zupełnie przypadkowe. Powieści historyczne mają swoje specyficzne zalety, choć chętniej sięgam po biografie i powieści biograficzne. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam wdzięczny za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie czytam biografie i inne książki historyczne. A co do bardziej współczesnych kryminałów to jak na razie one mi się nieco przejadły, bo swego czasu dość często po nie sięgałam. Myślę, że zacznę do nich wracać za jakiś czas. :)
      Pozdrawiam
      Natalia

      Usuń
  5. Bardzo poruszająca recenzja. Muszę koniecznie się zapoznać nie tylko z tą książką, ale i z całą twórczością Autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść jest stokroć bardziej poruszająca. Ja tylko zasygnalizowałem emocje. Smartphone, komputer i portale społecznościowe są stałymi narzędziami i elementami naszej codziennej działalności. Jednak wszystko ma swoje granice. Wszystkie książki Pani Rogali sa bardzo interesujące, ale ta dziś jest "wisienką na torcie". "Dziś" dlatego, że "jutro zapowiada sie bardzo ciekawie. Bardzo dziękuję za komentarz i wizytę w tym miejscu. Zapraszam do ponownych odzwiedzin pozdrawiam niestety nie znad kartki papieru :)

      Usuń

PRAWA AUTORSKIE
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Prawo autorskie działa automatycznie – ochrona praw autorskich rozpoczyna się z chwilą ustalenia utworu, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek formalności przez jego twórcę. Utwór nie musi przy tym być skończony. Wszystkie teksty i zdjęcia zamieszczone na blogu są moją własnością – chyba, że na końcu postu zaznaczono inaczej. Zabraniam kopiowania ich i rozpowszechniania w sposób inny niż poprzez dzielenie się adresem niniejszego bloga.