Ostatni, Hanna Jameson

Tytuł: Ostatni
Autor: Hanna Jameson
Tytuł oryginału: The Last
Tłumaczenie: Paulina Broma
Kategoria: thriller
Ilość stron: 422

Moja ocena:8/10

Dziwny jest świat, w którym "Nie istnieje już dobro i zło"
Dziwny jest świat, kiedy wszystko poza granicą małego terytorium przestało istnieć.
Dziwny jest świat, gdzie Boga oskarża się o brak interwencji w sprawie niszczenia cywilizacji.



"Gdyby Bóg istniał i nie był interwenientem, to z pewnością byłby rozczarowany swym nieudolnym eksperymentem, którego skutki właśnie ponosimy"

CZY RZECZYWIŚCIE DZIWNY JEST TEN ŚWIAT?

Wydaje nam się, że codziennie najważniejsze są pieniądze, władza, szybkie łącza, Internet. Czy można bez tego żyć? TAK W sytuacji odizolowania od całego świata potrzebne są zapasy wody, jedzenia, broni, alkoholu, leków, cukierków i… narkotyków. Nad kreską kokainy najłatwiej się debatuje.

Nie wiemy, kiedy może się wydarzyć globalna katastrofa. Nasz koniec świata może nastąpić jutro. Ktoś może zadecydować, że za jakiś pojedynczy czyn i złe słowa jedyną karą jest śmierć. Czym jest koniec życia? "To musiało być jak zgaszenie światła"
 
Kiedy otrzymacie wiadomość, koniecznie odpowiedzcie. To może być wasz „Ostatni” e-mail. Ktoś na niego czeka. Jutro jakiś szaleniec może wywołać wojnę nuklearną. 

Hanna Jameson opowiedziała o lęku, desperacji, kłamstwach i emocjach małej grupy osób. W swoim mikroświecie ocierali się o śmierć i rozważali sposób na ponowne zaludnienie planety. Bali się tylko deszczu i głodu. 

"Skąd w was ten brak optymizmu? – Rob zaczął się śmiać. – Przecież mamy tu nasz mały świat…" 

„Ostatni” to bardzo dobrze napisana mądra powieść. Zgodnie
z koncepcją autorki wszystko działo się w ciemnej otoczce zbrodni, ale nie jest to horror. Rozważania o sensie życia i możliwości przetrwania
w niekomfortowych warunkach skłaniają do przemyśleń. Tak mało wystarczy nam do życia, a tak wiele oczekujemy. Ta książka jest jedną
z niewielu, którą nie trzeba przeczytać do banalnego końca. 

Za egzemplarz książki dziękuję bardzo Wydawnictwu Czarna Owca"













6 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będzie mi dane poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewysłanie "Ostatniego" e-maila może być karygodnym błędem... a może uniknięciem bolesnej prawdy. Z drugiej strona każda prawda wydaje się lepsza od milczenia. Myślę, że masz szansę przeczytać tę powieść, jeśli tylko chcesz. Bardzo dziękuję Ci za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka zdecydowanie jest warta poświęconego jej czasu. To nie jest tylko kolejna powieść katastroficzna. Ze wspomnianym "Lśnieniem" Kinga tez ma mało wspólnego. Bardzo dziękuję Ci za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Wiele opinii czytałam na jej temat i nie jestem przekonana do niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przeczytałem kilka recenzji tej powieści i dlatego postanowiłem sam ją przeczytać. Zdecydowanie nie przeraziła mnie. Sennych koszmarów również nie wywołała. Zmusiła mnie do refleksji nad przywiązaniem do rzeczy i udogodnień, bez których nasze życie wydaje się trudne. Ja ją gorąco polecam, ale mam świadomość, że nie każdemu się spodoba. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń

PRAWA AUTORSKIE
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Prawo autorskie działa automatycznie – ochrona praw autorskich rozpoczyna się z chwilą ustalenia utworu, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek formalności przez jego twórcę. Utwór nie musi przy tym być skończony. Wszystkie teksty i zdjęcia zamieszczone na blogu są moją własnością – chyba, że na końcu postu zaznaczono inaczej. Zabraniam kopiowania ich i rozpowszechniania w sposób inny niż poprzez dzielenie się adresem niniejszego bloga.