Tytuł: Leśna Polana
Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo:Znak Literanova 2016
Kategoria: literatura piękna / dramat
Ilość stron:317
Moja ocena: 10/10

Przypominam sobie pewne sytuacje, jakby to było wczoraj, a minęły dziesięciolecia. Mój zawsze zapracowany Tato prosił: Poczytaj mi coś synku. Nie wykręcałem się od tego, bo Jemu się nie odmawiało. Zawsze chętnie pomagał, miał gest i darzył szacunkiem ludzi, ponieważ to był prawdziwy Gość.




Podobnie, jak kiedyś, zdjąłem z półki kolejną książkę. Tym razem wybrałem „Leśną Polanę” napisaną przez Katarzynę Michalak. Okładka liryczno – nostalgiczna, a w środku… SZOK. Jest to opowieść o czterech mężczyznach mądrych, szlachetnych, szczodrych. Dramatyzm powieści podkreśla czarny charakter – Tamten. Kontrastuje z nim człowiek niebywale odważny Wilczek, dla którego słowa Bóg, Honor i Ojczyzna nie były li tylko haftami na sztandarze.

Nie byłoby normalne, gdyby we współczesnej powieści nie pojawiły się piękne kobiety, które świecą własnym blaskiem jak klejnoty położone na czarnym aksamicie: szmaragd, rubin i perła. To nie są ich pseudonimy, ale prezentowane przeze nie charaktery wywołały u mnie takie skojarzenia. Te trzy przyjaciółki poznały się w trudnym dla nich czasie,
i troszczą się o siebie wspierając wzajemnie.
 



Wszystkim im zależy na Leśnej Polanie i małym domku pod lasem.

Niektóre fragmenty tej opowieści są bardzo dramatyczne, a inne nastrojowe
i romantyczne. Wszystko razem silnie porusza i nie pozwala odkładać czytania na dłuższe przerwy. Z pełnym przekonaniem polecam wszystkim tę książkę. Życzę wszystkim ciekawej lektury kolejnych trzech powieści tej autorki, które noszą tytuły „Leśna Polana”, „Czerwień jarzębin” i „Błękitne sny”.


Może cię zainteresować również: 
https://krainslowa.blogspot.com/2018/02/tytu-pudeko-z-marzeniami.html

Tego samego autora:  

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam Kasię Michalak :) przeczytałam już kilka jej książek, ta jeszcze przede mną. Cenię sobie, że Autorka umie w ciekawy sposób wpleść poważne tematy w fabułę powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta umiejętność łączenia codziennych wątków z elementami dokumentalnymi utworzyła ciekawą kanwę tej powieści. Poza tym lubię książki, w których mężczyzna czasem występuje w pozytywnej roli :) Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Chociaż recenzja jest bardzo zachwalająca, osobiście zawsze miałam z książkami autorki na bakier. Nigdy nie potrafiłam odnaleźć się w fabule a styl był dla mnie nie do przejścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Pani wątpliwości. Ja tę powieść odebrałem z męskiego punktu widzenia. Pierwszą przeczytaną przeze mnie książką tej autorki były "Błękitne sny", więc jak zwykle nie trzymam się chronologii serii ;) Po prostu preferuje Pani inny styl pisania. Mnie też zdarza się wziąć do ręki książkę, którą rozumiem, ale nie mogę przez nią przebrnąć. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Miło mi. Tę powieść poleciły mi dwie najbliższe osoby, do których mam bezgraniczne zaufanie. To dla mnie wystarczająca rekomendacja, a dla Ciebie? ;) Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

PRAWA AUTORSKIE
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Prawo autorskie działa automatycznie – ochrona praw autorskich rozpoczyna się z chwilą ustalenia utworu, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek formalności przez jego twórcę. Utwór nie musi przy tym być skończony. Wszystkie teksty i zdjęcia zamieszczone na blogu są moją własnością – chyba, że na końcu postu zaznaczono inaczej. Zabraniam kopiowania ich i rozpowszechniania w sposób inny niż poprzez dzielenie się adresem niniejszego bloga.