Wyjść z mroku i osiągnąć szczyt.

 Tytuł: W ciszy i w ciemności. Życie z Zespołem Ushera.

Autor: Michał Majchrzak

Wydawnictwo: Novae Res 2021

Kategoria: wspomnienia

Ilość stron: 301

Moja ocena: 9/10


Głuchoniewidomi są tacy sami jak inni, marzą o tym samym – aby spotykać się z przyjaciółmi, śmiać się, uprawiać sporty, podróżować, odkrywać nieznane obszary wiedzy i świata.

Cześć Michale!

Napisałeś do mnie i wszystkich czytelników, że dawniej czułeś się stygmatyzowany aparatami słuchowymi i białą laską. Wierzę Ci, bo wciąż spotykamy ludzi niezdrowo zainteresowanych widoczną niepełnosprawnością. A przecież to nie jest ekstrawagancki image. Przekroczyłeś próg niewiary we własne możliwości i stwierdziłeś, że dasz radę. Brawo!

Jednak drzemią w nas ukryte, nieograniczone możliwości, o których nie mamy czasem pojęcia.

Odkryłeś w sobie pasję, która jest najsilniejszą motywacją do rehabilitacji – sport. Powiedziałeś: Nie widząc przeszkód – jeżdżę na rowerze! To nie są weekendowe przejażdżki. Chcesz przeżyć skyrunning i masz szansę to osiągnąć. Nie brak Ci uporu. Biegając, pływając, podążając coraz dalej i wyżej udowadniasz, że można wiele osiągnąć. Można udowodnić ludziom swoją specyficzną pełnosprawność. Kiedyś chciałeś wykrzyczeć Bogu swój protest:

Nie wystarczyło Ci, że nie słyszę? Dlaczego zabierasz mi jeszcze wzrok? Co mi z takiego życia?

To, że nie zostałeś żołnierzem elitarnego GROMU, nie znaczy, że jesteś słaby. Jesteś godny tytułu Ironman. Odnalazłeś swoją życiową drogę
i pędzisz nią, na ile sił Ci wystarcza.

Znajdź swój drogowskaz i nie prześpij go na swojej drodze życia.

Pan Michał Majchrzak zebrał swoje wspomnienia związane
z niepełnosprawnością jedynie fizyczną w książce „W ciszy i w ciemności. Życie z Zespołem Ushera”. Opowiedział o swojej walce z głuchotą 
i niedowidzeniem. Potrafi poruszać się samodzielnie i pracuje zawodowo. Bierze udział w zawodach sportowych z przewodnikiem. Jest to możliwe dzięki widzeniu tunelowemu. Chciałbym bardzo, żebyście przeczytali tę książkę, i docenili trud i ambicje Pana Majchrzaka. To jest po prostu wyjątkowy, fantastyczny facet.

Za egzemplarz książki dziękuję bardzo Wydawnictwu Novae Res

4 komentarze:

  1. Temat trudny i poruszający, bo z automatu zaczynam się zastanawiać, czy miałabym tyle siły i odwagi by walczyć z przeciwnością losu co Autor. Przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem osobą niepełnosprawną, ale nie w takim zaawansowanym stadium jak Autor. Kiedyś zastanawiałem się, czy zacząć rehabilitację. Stwierdziłem, że później może być trudniej. Warto było, choć nie łatwo. Polecam gorąco tę książkę. Pan Michał nie rozczula się nad sobą, bo po prostu walczy. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Czytałam tę książkę i polecam serdecznie jej lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka dopiero teraz do mnie trafiła, ale z lekturą nie zwlekałem :) Agnieszko, bardzo dziękuję Ci za rekomendację i pozdrawiam serdecznie

      Usuń

PRAWA AUTORSKIE
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Prawo autorskie działa automatycznie – ochrona praw autorskich rozpoczyna się z chwilą ustalenia utworu, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek formalności przez jego twórcę. Utwór nie musi przy tym być skończony. Wszystkie teksty i zdjęcia zamieszczone na blogu są moją własnością – chyba, że na końcu postu zaznaczono inaczej. Zabraniam kopiowania ich i rozpowszechniania w sposób inny niż poprzez dzielenie się adresem niniejszego bloga.